Протидія булінгу

Булінг (від англ. to bull — переслідувати) — свідома агресивна поведінка однієї дитини або групи дітей стосовно іншої.
Булінг у ДНЗ (ЗДО) може проявлятися як тиск: психологічний фізичний. Часто діти застосовують і фізичний, і психологічний тиск на жертву. Наприклад, образи, приниження, ігнорування, непоступливість, погрози, побиття під час ігор.
Булінг серед дітей старшого дошкільного віку в ЗДО можуть спровокувати дорослі. Діти старшого дошкільного віку одразу сприймають ставлення авторитетних дорослих до інших і беруть це ставлення за зразок. Вони починають цькувати дитину чи дітей, якщо: педагог або помічник вихователя: – зневажливо ставиться до дитини, яка часто плаче або невпевнена в собі – ігнорує скаргу дитини на те, що її образили однолітки – глузує із зовнішнього вигляду дитини – образливо висловлюється про дитину чи її батьків – проявляє огиду щодо фізичної або фізіологічної особливостей дитини батьки або члени сім’ї: – б'ють та ображають дитину вдома – принижують дитину у присутності інших дітей – проявляють сліпу любов та виконують усі забаганки дитини – ставляться до своєї дитини як до неповноцінної особистості, жаліють (неповна родина, дитина хвора або має відхилення в розвитку). Усі діти потребують підтримки дорослих — батьків, вихователів, практичного психолога та соціального педагога. Саме вони мають допомогти дітям налагодити партнерські взаємини з однолітками у групі.
Дитина-жертва булінгу поводиться незвично. Якщо раніше вона охоче відвідувала дитячий садок, то тепер така дитина: вдома: – не хоче одягатися вранці – шукає собі будь-яку справу вдома, аби не йти до дитячого садка – просить батьків забрати її із дитячого садка раніше – плаче, вигадує хворобу або в неї дійсно підвищується температура тіла, починають боліти голова, живіт – не контактує з однолітками у дворі – грає наодинці в парку в дитячому садку: – не бере участь у сюжетно-рольових та рухливих іграх, спільній самостійній художній діяльності тощо – усамітнюється при будь-якій нагоді – часто губить свої іграшки або речі – бруднить чи псує одяг – грає поламаними іграшками – відмовляється на користь іншої дитини від головної ролі в театрілізації чи грі – не має друзів у групі.


Лист Міністерства освіти і науки України від 11.02.2020 № 1/9-80 та наказ Міністерства освіти і науки України від 28.12.2019 №1646 «Деякі питання реагування на випадки булінгу (цькування) та застосування заходів виховного впливу в закладах освіти» .


http://search.ligazakon.ua/l_doc2.nsf/link1/RE34394.html

Алгоритм дій дошкільного навчального закладу№21 «Оленка»
(ясла-садок) комбінованого типу Смілянської міської ради
1. Якщо педагог, інші працівники, батьки чи учасники освітнього процесу стали свідками, то вони мають повідомити керівника закладу незалежно від того, чи поскаржилась жертва булінгу чи ні.
2. Після отримання звернення дитини, відповідна особа інформує керівника закладу освіти у письмовій формі (заява) про випадок булінгу.
3. Керівник закладу розглядає таке звернення та з’ясовує усі обставини булінгу. Надалі він скликає засідання комісії з розгляду випадків булінгу та окреслює подальші дії. Якщо комісія визнала, що це був булінг, а не одноразовий конфлікт, то директор закладу зобов’язаний повідомити уповноважені підрозділи органів Національної поліції України та Службу у справах дітей.
4. До складу комісії входять: педагоги, психолог, соціальний педагог, батьки постраждалого та «булера» (за згодою), керівник закладу та інші заінтересовані особи.
5. У разі якщо комісія не кваліфікує випадок як булінг, а постраждалий не згоден з цим, то він може одразу звернутись до органів Національної поліції України.
6. За будь-якого рішення комісії керівник закладу забезпечує психологічну підтримку усім учасникам випадку.
ЗРАЗОК
Заяви від батьків дитини (або особи, що їх замінює), або педагога, який став об’єктом булінгу (цькування) з боку іншої особи
Голові Комісії з розгляду
питань булінгу (цькування)
Завідувачу ДНЗ №21
Опара Г.І.
_______________________
(ПІБ)
Домашня адреса_________
_______________________
_______________________
м.т.____________________
Заява
Я, ____________________, повідомляю про випадок, що стався з моєю дитиною, вихованцем (вихованкою) групи №___ або зі мною (назва посади).
Детальний опис ситуації (зокрема: що відбулося, як часто вона трапляється та настільки довго триває): ________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Прошу провести розслідування ситуації, що склалася.
Дата Підпис
План заходів
щодо запобігання та протидії булінгу

дошкільного навчального закладу№21 «Оленка»(ясла-садок)комбінованого типу Смілянської міської ради на 2019-2020 навчальний рік

№з/п
Назва заходу
Цільова аудиторія
Термін
виконання
Відповідальний
1.
Спостереження за психічним станом та поведінкою дітей у різні моменти перебування у закладі
Діти
Упродовж року
Лотош В.С.
практичний психолог
2.
Практикум для педагогів «Вчимося діяти у конфліктах з батьками»
Педагоги
Жовтень,
2019 року
Лотош В.С.
практичний психолог,
Ягода Ю.В. вихователь
3.
Ділова гра для педагогів «Стоп булінг»
Педагоги
Жовтень,
2019 року
Лотош В.С.
практичний психолог
4.
Правовий брейн–ринг для педагогів «Подорож країною Прав та Обов’язків»
Педагоги
Грудень,
2019 року
Лотош В.С.
практичний психолог
5.
Заняття за програмою:
«Програма формування ненасильницької поведінки у дітей старшого дошкільного віку»
Старший дошкільний вік
Упродовж року
Лотош В.С.
практичний психолог
6.
Заняття за програмою:
«Парціальна програма спецкурса з правового виховання дітей старшого дошкільного віку»
Старший дошкільний вік
Упродовж року
Лотош В.С.
практичний психолог
7.
Індивідуальна та групова корекційно - відновлювальна робота з дітьми з низьким рівнем емоційного благополуччя (за результатами спостереження)
Діти
Упродовж
року
Лотош В.С.,
практичний психолог
8.
Батьківський університет «Протидія булінгу у дитячому середовищі»
Батьки
Грудень,
2019 року
Лотош В.С.
практичний психолог
Проведення акцій:
«Міжнародний день ненасилля»
«Я відкритий до тебе» до Дня толерантності.

«16 днів проти насильства

«Тиждень правової освіти»
Діти,
Батьки,
Педагоги

02.10.2019 р
11.11.2019 р -15.11.2019 р
26.11. 2019 р - 11.12.2019 р
02.12.2019 р - 06.12.2019 р
Лотош В.С.
практичний психолог
Консультації, рекомендації, пам’ятки щодо протидії булінгу на блозі соціального педагога та практичного психолога
Батьки,
Педагоги
Упродовж року
Лотош В.С.
практичний психолог

Комментариев нет:

Отправить комментарий