формування природничо-екологічної
компетентності дітей дошкільного віку,
формування соціального досвіду дошкільника
через організацію сюжетно-ігрової діяльності,
організація корекційно-відновлювальної роботи в спеціальних групах (№№ 1,2,6,7,9,10)
Ми працюємо за освітньою програмою “Дитина в дошкільні роки” 2015 р. отримала гриф і діє з 01.09.2016 р.
Відповідно до мети всі завдання, представлені в програмі, розподілено на освітні лінії, що відповідають Базовому компоненту дошкільної освіти в Україні.
Екологічна
освіта - напрям дошкільної педагогіки.
Педагогічний процес ознайомлення
дітей з природою має спиратися на провідні ідеї та поняття екології.
Згідно
річного
плану роботи закладу в
жовтні проведено семінар –практикум для
вихователів «Екологічно-природнича
освіта дошкільника».
В
рамках семінару проаналізовано актуальні підходи у формуванні еколого-природничої
освіти дошкільнят , шляхи реалізації їх на практиці та методи формування
емоційно-ціннісного сприймання.
Керуючись Законом України «Про дошкільну освіту», Положенням «Про
дошкільний навчальний заклад», Базовим компонентом дошкільної освіти, чинною
освітньою програмою «Дитина в дошкільні роки», листом МОН від 02.07.2019 року №
1/9-419 «Щодо організації діяльності закладів освіти, що забезпечують здобуття освіти в 2019-2020
навчальному році»,педагогічний колектив
закладу у 2019-2020н.р. працював над
проблемою: «Формування гармонійного розвитку,
світоглядних орієнтирів,
духовно-моральних цінностей особистості та професійної компетентнсті
педагога в умовах реформування освіти» та
реалізації завдань:
формування практичних навичок особистої
гігієни та безпеки життєдіяльності,
формування соціального досвіду
дошкільників через ігрову діяльність.
Продовжено
діяльність спеціальних груп (логопедичні, ортопедичні, зорова та
інклюзивна). В групах компенсуючого
типу вчитель-дефектолог,
вчитель-логопед, практичний психолог, інструктор з фізкультури, асистент
вихователя, медична сестра проводять корекційно-відновлювальну роботу згідно
затверджених графіків. Усі корекційні педагоги мають вищу спеціальну
(дефектологічну, психологічну) освіту.
Скоординовує методичну роботу
наказ «Про організацію методичної роботи»№83/01-08 від 08.08.2019 року.
Протягом навчального року робота закладу
направлена була на реалізацію програм:
1. «Оберіг», программа розвитку дітей від
пренатального періоду до трьох років (наук. кер. Богуш).
2. «Дитина в дошкільні роки», комплексна
освітня програма (наук. кер. Крутій К.Л.)
3.Програма озвитку дітей дошкільного віку
із затримкою психічного розвитку від 3 до 7 років «Віконечко» (за заг. ред. Сак
Т.В.).
4. Програмно-методичний комплекс
«Корекційна робота з розвитку мовлення дітей п’ятого року життя із
фонетико-фонематичним недорозвитком мовлення» (авт..Рібцун Ю.В.).
5. Програмно-методичний комплекс «Корекційн навчання
з розвитку мовлення дітей старшого дошкільного віку із загальним недорозвитком мовлення»
(авт..Рібцун Ю.В.).
6. «Технологія формування
полікультурної особистості» (Крутій К.Л.),
З 02.09.2019р. впроваджено парціальну програму «Дошкільнятам-освіта для
сталого розвитку» (авт. Н.Гавриш.) в трьох вікових групах (молодшій групі №7,
середній групі №2, старшій групі №5).
На базі днз №21 «Оленка» на високому методичному рівні проведено міські
заходи: засідання методичного об’єднання вихователів середніх (листопад 2019)
та старших (січень 2020)групміста щодо використання ідей сталого розвитку в
дошкільному закладі.Успішно представили досвід роботи вихователіСпіцька С.О. та Дяченко А.І.
Згідно річного плану роботи ДНЗ №21
«Оленка» проведено тематичне вивчення «Стан сформованості практичних навичок особистої
гігієни та безпеки життєдіяльності дошкільника»(жовтень 2019р.), комплексне
вивчення «Стан організації
освітньої роботи в старшій групі №5» (грудень 2019р.). Не проведено тематичне
вивчення питання «Стан сформованості соціального досвіду дошкільників через
ігрову діядьність» у зв’язку з карантином (перенесено на січень 2021р.).
Продовжено впровадження досвіду
роботи вчителя-логопеда Макаренко В.О. «Інформаційно-комунікаційні технології
в практиці вихователя ДНЗ». Слід зазначити, що вихователі груп стали активніше
впроваджувати засоби ІКТ в освітній
роботі (групи №№1,3,6,7,9).
Інструктор з фізкультури Рожицин Г.Е. використовує
в роботі досвід ДНЗ №54 м. Макіївка щодо
організації корекційної роботи з дітьми з порушеннями опорно-рухового апарату.
Вчитель-логопед Макаренко В.О. взяла
участь в конкурсі на кращу серію цифрових
освітніх ресурсів на тему «Українські зимові свята».
ДНЗ №21 «Оленка» взяв участь у «ІІ
Всеукраїнському занятті доброти про гуманне та відповідальне ставлення до тварин
«Щаслива лапа» (сертифікат).
Найбільш ефективні форми роботи
проведені в рамках фестиваля педагогічної майстерності:
Семінар-практикум «Освіта для сталого
розвитку: технологія розвитку сучасного погляду на життя у дітей дошкільного
віку».
Презентація посібника «Мнемотренажери
для заучування віршів».
Презентація розвивального бізікубика для дошкільнят.
Інтеграція LEGO в освітній процес.
Використання засобів ІКТ в освітній діяльності
(комп’ютерна презентація «Зимовий цикл
народних свят»).
Педагогічне читання «Ідеї та технології М.Монтессорі та їхня співзвучність сучасним
тенденціям розвитку та виховання дитини» (придбано 14 сенсорних ігор «Країна
Монтесорі»).
На достатньому методичному рівні провели відкриті заходи такі педагоги: практисний психолог Лотощ В.С.
( «Подорож до країни Дружби»), вихователь Піскун В.І. (фізкультурна розвага),
Ковальська О.Б. представила «кулінарію як педагогічний інструмент». Вихователі
Ковальська О.Б., Асауленко Л.А., Піскун
В.І. впроваджують в систему своєї роботи
мнемотехніку (схематичні мнемодоріжки, таблиці, тренажери) для вивчення віршів,
використовують мультимедійні засоби.
Вихователь Ковальська О.Б. впроваджує в освітню діяльність принципи сталого розвитку,
підготувала заняття для відкритого перегляду
за методикою Н.Гавриш. Асауленко Л.А. використовує
інформаційно-комунікативні технології, дидактичну ляльку, велику перевагу надає
організації ігрової діяльності молодших дошкільнят. Провела тренінг для
вихователів щодо використання ігор та
вправ в роботі з батьками. Піскун В.І.
впроваджує здоров’язберігаючі технології, цікаво та творчо проводить
фізкультурно-оздоровчі заходи в дитсадку (тематичні прогулянки, олімпійські
ігри, день здоров’я…).
Вихователь ясельної групи Коваленко В.В.
власноруч створює для малюків ляльки, театр на фартушку, складає авторські віршики до режимних
моментів, провела майстер-клас для батьків з
виготовлення вузликової ляльки. Підготувалаавторську
збірку дитячої поезії «Лялька Чуя, хлопчик Любчик з малюками в світ мандрують» для
ознайомлення з навколишнімсвітом в
групах раннього віку.
Психолог Лотош В.С. та вихователь
Боженко Л.І. використовують різноманітний матеріал для розвитку дрібної
моторики як засобу розумового розвитку дитини. З цією метою виготовили бізікубик.
Найбільш ефективні форми виховної роботи
в закладі:
тематичні екскурсіїдо краєзнавчого
музею, мистецької школи,
визначними місцями рідного міста, в дитячу бібліотеку,
зустріч з смілянськими поетесами,
тематичні дні та тижні,
спортивні, родинні свята,
благодійні дитячі вистави, акції,
спільні свята з дітьми з недільної школи «Світанок»,
день без іграшок,
виставка «Старим речам нове життя»,
збір та здача макулатури,
творчі виставки,
майстер-клас для батьків,
дитячі літературні читання
Цікаво проводились спільні
заходи з:міською дитячою
бібліотекою, міським краєзнавчим
музеєм, спортивним клубом «Локомотив», пожежною частиною, ЗОШ №7.Надзвичайно повчальне
тематичне заняття проведено в міській
дитячій бібліотеці та зустріч з
майстринею, екскурсії до шкільної бібліотеки, літературні читання.
Відповідно до річного плану роботи
закладу протягом навчального року проведено ряд заходів по забезпеченні
наступності між двома ланками освіти.
На початку навчального року між ДНЗ №21 «Оленка» та ЗОШ №7укладено
угоду про співпрацю. Відповідно до спільного
плану роботи активною є співпраця педагогічних колективів щодо впровадження
ідей НУШ в роботу ДНЗ.Щороку в січні
проводиться взаємовідвідування занять
логопедів ДНЗ та ЗОШ щодо активізації мовлення дітей засобами ІКТ. У заході взяли участь логопеди
дитсадка Макаренко В.О., Діденко Г.Л. та логопед школи Шарапова О.В.
Вчитель-логопед Макаренко В.О. презентувала власні напрацювання в організації мовленнєвої підготовки
дітей до навчання в школі. Активно
проводиться просвітницька робота із батьками майбутніх першокласників як
вихователями ДНЗ, так учителями початкових класів. На батьківських зборах в
старших групах були присутні вчителі шкіл.
Продовжено співпрацю
закладу із ДНЗ №1 «Ялинка» м.Шпола з обміну досвідом щодо організації освітнього
процесу.
Систематично функціонує у закладі
кімната «Скарбниця духовності», сенсорна
кімната, для занять з ЛФК, музейна кімната «Бабусина світлиця», музей
одного предмета, діє
природничо-дослідницький осередок в ДНЗ, міні парк. Педагоги закладу успішно
пропагують принципи освіти для сталого
розвитку, впроваджуютьLEGO технології.
Методична робота закладу спрямована на:
- підвищення педагогічної культури педагогів;
- вдосконалення педагогічної майстерності;
- розвиток спеціальних умінь та навичок;
•підвищення соціально – психологічної культури вихователів;
• вдосконалення педагогічної майстерності;
• сприяння в опануванні світовою та національною, мовою і побутовою культурою;
• розвиток спеціальних умінь та навичок
Принципи методичної роботи:
•педагогічна співпраця з вихователем;
• робота в режимі довіри, доброзичливості;
• творча атмосфера , стимулювання творчої активності;
• принцип допоміжно – регульованого контролю;
• надання вихователеві права вибору;
• системність методичних заходів;
• щоденна допомога;
•випереджувальний характер методичної роботи
Колективні:
Комментариев нет:
Отправить комментарий