Методична робота

 Колектив ДНЗ №21 «Оленка»,  керуючись Законом України «Про дошкільну освіту»,  Положенням «Про дошкільний навчальний заклад», Базовим компонентом дошкільної освіти, чинними освітніми програмами «Дитина в дошкільні роки» та «Я у світі», листом  МОН України від 30.07.2020 № 1/9-411 «Щодо організації діяльності закладів  дошкільної освіти  у 2020-2021 н.р.» продовжить працюватиме над проблемою: «Формування гармонійного розвитку, світоглядних орієнтирів,  духовно-моральних цінностей особистості та професійної компетентнсті педагога в умовах реформування освіти»  та спрямує свої зусилля на реалізацію завдань:

формування природничо-екологічної компетентності дітей дошкільного віку,

формування соціального досвіду дошкільника через організацію сюжетно-ігрової діяльності,

організація корекційно-відновлювальної роботи в спеціальних групах (№№ 1,2,6,7,9,10)

Ми працюємо за  освітньою програмою “Дитина в дошкільні роки” 2015 р. отримала гриф і  діє з 01.09.2016 р.





Оновлення освітньої програми обумовлено закономірною необхідністю: соціальним розвитком суспільства і психолого-педагогічної науки, вимогами практики та обов’язковістю дошкільної освіти для дітей п’ятирічного віку, визначеною Законом України “Про внесення змін до законодавчих актів з питань загальної середньої та дошкільної освіти щодо організації навчально-виховного процесу” (2010 р.), Базовим компонентом дошкільної освіти в чинній редакції 2012 р., а також протиріччями, що існують у сучасній дошкільній освіті.
Оновлений варіант програми “Дитина в дошкільні роки” зорієнтовано на цінності та інтереси дитини, урахування вікових можливостей, на збереження дитячої субкультури, на ампліфікацію дитячого розвитку, взаємозв’язок усіх сторін життя малюка.
Відповідно до мети всі завдання, представлені в програмі, розподілено на освітні лінії, що відповідають Базовому компоненту дошкільної освіти в Україні.
Програму “Дитина в дошкільні роки” адресовано педагогам, практичним психологам і соціальним педагогам дошкільних навчальних закладів, вихователям, які працюють у будинках сімейного типу, в закладах інтернатного типу тощо; студентам педагогічних інститутів та коледжів, які навчаються за спеціальністю “Дошкільна освіта”; батькам.
Освітні лінії: «Особистість дитини», «Дитина в соціумі», «Дитина в природному довкіллі», «Гра дитини», «Дитина в світі культури», «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі», «Мовлення дитини».


Екологічна освіта - напрям дошкільної педагогіки.  Педагогічний процес ознайомлення  дітей з природою має  спиратися  на провідні ідеї та поняття екології.

Згідно  річного  плану роботи закладу  в жовтні  проведено семінар –практикум для вихователів  «Екологічно-природнича освіта дошкільника». 

В рамках  семінару  проаналізовано актуальні  підходи у формуванні еколого-природничої освіти дошкільнят , шляхи реалізації їх на практиці та методи формування емоційно-ціннісного сприймання. 








Проведено огляд - конкурс куточків дослідницької діяльності













Тиждень безпеки дорожнього руху в ДНЗ №21
(14.10-18.10.2020 року)





Тиждень фізкультури і спорту в ДНЗ №21

 (07.10-11.10.2020 року)






Аналіз результатів методичної роботи ДНЗ №21 за 2019-2020 н.р.

    Керуючись Законом України «Про дошкільну освіту», Положенням «Про дошкільний навчальний заклад», Базовим компонентом дошкільної освіти, чинною освітньою програмою «Дитина в дошкільні роки», листом МОН від 02.07.2019 року № 1/9-419 «Щодо організації діяльності закладів освіти,  що забезпечують здобуття освіти в 2019-2020 навчальному  році»,педагогічний колектив закладу у 2019-2020н.р. працював  над проблемою: «Формування гармонійного розвитку,  світоглядних орієнтирів,  духовно-моральних цінностей особистості та професійної компетентнсті педагога в умовах реформування освіти» та  реалізації завдань:

формування практичних навичок особистої гігієни та безпеки життєдіяльності,

формування соціального досвіду дошкільників через ігрову діяльність.

 Продовжено  діяльність спеціальних груп (логопедичні, ортопедичні, зорова та інклюзивна).  В групах компенсуючого типу  вчитель-дефектолог, вчитель-логопед, практичний психолог, інструктор з фізкультури, асистент вихователя, медична сестра проводять корекційно-відновлювальну роботу згідно затверджених графіків. Усі корекційні педагоги мають вищу спеціальну (дефектологічну, психологічну) освіту.        Скоординовує методичну  роботу наказ «Про організацію методичної роботи»№83/01-08 від 08.08.2019 року.

Протягом навчального року робота закладу направлена була на реалізацію програм:

1. «Оберіг», программа розвитку дітей від пренатального періоду до трьох років (наук. кер. Богуш).

2. «Дитина в дошкільні роки», комплексна освітня програма (наук. кер. Крутій К.Л.)

3.Програма озвитку дітей дошкільного віку із затримкою психічного розвитку від 3 до 7 років «Віконечко» (за заг. ред. Сак Т.В.).

4. Програмно-методичний комплекс «Корекційна робота з розвитку мовлення дітей п’ятого року життя із фонетико-фонематичним недорозвитком мовлення» (авт..Рібцун Ю.В.).

 5. Програмно-методичний комплекс «Корекційн навчання з розвитку мовлення дітей старшого дошкільного віку із загальним недорозвитком мовлення» (авт..Рібцун Ю.В.).

          6. «Технологія формування  полікультурної особистості» (Крутій К.Л.),

З 02.09.2019р. впроваджено  парціальну програму «Дошкільнятам-освіта для сталого розвитку» (авт. Н.Гавриш.) в трьох вікових групах (молодшій групі №7, середній групі №2, старшій групі №5).

        На базі днз №21 «Оленка» на високому методичному рівні проведено міські заходи: засідання методичного об’єднання вихователів середніх (листопад 2019) та старших (січень 2020)групміста щодо використання ідей сталого розвитку в дошкільному закладі.Успішно представили досвід роботи  вихователіСпіцька С.О. та Дяченко А.І.

Згідно річного плану роботи ДНЗ №21 «Оленка»  проведено тематичне вивчення «Стан  сформованості практичних навичок особистої гігієни та безпеки життєдіяльності дошкільника»(жовтень 2019р.), комплексне вивчення  «Стан організації освітньої  роботи в старшій  групі №5» (грудень 2019р.). Не проведено тематичне вивчення питання «Стан сформованості соціального досвіду дошкільників через ігрову діядьність» у зв’язку з карантином (перенесено на січень 2021р.).

Продовжено впровадження  досвіду  роботи вчителя-логопеда Макаренко В.О. «Інформаційно-комунікаційні технології в практиці вихователя ДНЗ». Слід зазначити, що вихователі груп стали активніше впроваджувати  засоби ІКТ в освітній роботі (групи №№1,3,6,7,9).

Інструктор з фізкультури Рожицин Г.Е. використовує  в роботі досвід ДНЗ №54 м. Макіївка щодо організації корекційної роботи з дітьми з порушеннями опорно-рухового апарату.

Вчитель-логопед Макаренко В.О. взяла участь в конкурсі  на кращу серію цифрових освітніх ресурсів на тему «Українські зимові свята».

ДНЗ №21 «Оленка» взяв участь у «ІІ Всеукраїнському занятті доброти про гуманне та відповідальне ставлення до тварин «Щаслива лапа» (сертифікат).

Найбільш ефективні форми роботи проведені в рамках фестиваля педагогічної майстерності:

Семінар-практикум «Освіта для сталого розвитку: технологія розвитку сучасного погляду на життя у дітей дошкільного віку».

Презентація посібника «Мнемотренажери для заучування віршів».

Презентація розвивального бізікубика  для дошкільнят.

Інтеграція LEGO  в освітній процес.

Використання засобів ІКТ в освітній діяльності (комп’ютерна презентація  «Зимовий цикл народних свят»).

Педагогічне читання «Ідеї та технології  М.Монтессорі та їхня співзвучність сучасним тенденціям розвитку та виховання дитини» (придбано 14 сенсорних ігор «Країна Монтесорі»).

        На достатньому методичному рівні провели відкриті заходи  такі педагоги: практисний психолог Лотощ В.С. ( «Подорож до країни Дружби»), вихователь Піскун В.І. (фізкультурна розвага), Ковальська О.Б. представила «кулінарію як педагогічний інструмент». Вихователі Ковальська О.Б.,  Асауленко Л.А., Піскун В.І.  впроваджують в систему своєї роботи мнемотехніку (схематичні мнемодоріжки, таблиці, тренажери) для вивчення віршів, використовують  мультимедійні засоби. Вихователь Ковальська О.Б. впроваджує в освітню діяльність принципи сталого розвитку, підготувала заняття для відкритого перегляду  за методикою Н.Гавриш. Асауленко Л.А. використовує інформаційно-комунікативні технології, дидактичну ляльку, велику перевагу надає організації ігрової діяльності молодших дошкільнят. Провела тренінг для вихователів  щодо використання ігор та вправ  в роботі з батьками. Піскун В.І. впроваджує здоров’язберігаючі технології, цікаво та творчо проводить фізкультурно-оздоровчі заходи в дитсадку (тематичні прогулянки, олімпійські ігри,  день здоров’я…).

 Вихователь ясельної групи Коваленко В.В. власноруч створює для малюків ляльки, театр на фартушку,   складає авторські віршики до режимних моментів, провела майстер-клас для батьків з  виготовлення вузликової ляльки.  Підготувалаавторську збірку дитячої поезії «Лялька Чуя, хлопчик Любчик з малюками в світ мандрують» для ознайомлення з навколишнімсвітом  в групах раннього віку.

Психолог Лотош В.С. та вихователь Боженко Л.І. використовують різноманітний матеріал для розвитку дрібної моторики як засобу розумового розвитку дитини. З цією метою виготовили бізікубик.

Найбільш ефективні форми виховної роботи в закладі:

тематичні екскурсіїдо краєзнавчого музею, мистецької школи,

визначними місцями рідного міста,  в дитячу бібліотеку,

зустріч з смілянськими поетесами,

тематичні дні та тижні,

спортивні, родинні свята,

благодійні дитячі вистави, акції,

спільні свята  з дітьми з недільної школи «Світанок»,

день без іграшок,

виставка «Старим речам нове життя»,

збір та здача макулатури,

творчі виставки,

майстер-клас для батьків, 

дитячі літературні читання

Цікаво проводились   спільні  заходи  з:міською  дитячою  бібліотекою,  міським  краєзнавчим  музеєм, спортивним клубом «Локомотив», пожежною  частиною, ЗОШ №7.Надзвичайно повчальне тематичне заняття проведено  в міській дитячій бібліотеці та   зустріч з майстринею, екскурсії до шкільної бібліотеки, літературні читання.

Відповідно до річного плану роботи закладу  протягом навчального року  проведено ряд заходів по забезпеченні наступності між двома ланками освіти.       На початку навчального року між ДНЗ №21 «Оленка» та ЗОШ №7укладено угоду  про співпрацю. Відповідно до спільного плану роботи активною є співпраця педагогічних колективів щодо впровадження ідей НУШ в роботу ДНЗ.Щороку в  січні проводиться взаємовідвідування  занять логопедів ДНЗ та ЗОШ  щодо  активізації мовлення дітей  засобами ІКТ. У заході взяли участь логопеди дитсадка Макаренко В.О., Діденко Г.Л. та логопед школи Шарапова О.В. Вчитель-логопед Макаренко В.О. презентувала власні напрацювання  в організації мовленнєвої підготовки дітей  до навчання в школі. Активно проводиться просвітницька робота із батьками майбутніх першокласників як вихователями ДНЗ, так учителями початкових класів. На батьківських зборах в старших групах були присутні вчителі шкіл.

Продовжено  співпрацю  закладу  із  ДНЗ №1 «Ялинка» м.Шпола з  обміну досвідом щодо організації освітнього процесу.

Систематично функціонує у закладі кімната «Скарбниця духовності»,  сенсорна кімната,   для занять з ЛФК,  музейна кімната «Бабусина світлиця», музей одного предмета,  діє природничо-дослідницький осередок в ДНЗ, міні парк. Педагоги закладу успішно пропагують принципи  освіти для сталого розвитку, впроваджуютьLEGO технології.

 

  Методична робота закладу спрямована на:

- вивчення та розвиток педагогічної компетентності кожного вихователя;
- стимулювання творчого потенціалу педагогів; 
- підвищення педагогічної культури педагогів;
 
- вдосконалення педагогічної майстерності;
 
- розвиток спеціальних умінь та навичок;
- формування навичок самостійного аналізу власної педагогічної діяльності.
Мета методичної роботи: вивчення та розвиток педагогічної компетентності кожного вихователя; стимулювання творчого потенціалу водночас із формуванням навичок самостійного аналізу власної педагогічної діяльностіНапрямки методичної роботи: 
підвищення соціально – психологічної культури вихователів; 
• вдосконалення педагогічної майстерності;
 
• сприяння в опануванні світовою та національною, мовою і побутовою культурою;
 
• розвиток спеціальних умінь та навичок
 
Принципи методичної роботи: 
•педагогічна співпраця з вихователем; 
• робота в режимі довіри, доброзичливості;
• творча атмосфера , стимулювання творчої активності;
 
• принцип допоміжно – регульованого контролю;
 
• надання вихователеві права вибору;
 
• системність методичних заходів;
  
• щоденна допомога;
 
випереджувальний характер методичної роботи
Зміст методичної роботи реалізується через такі форми: 
Колективні:
- інструктивно-методичні наради;
- педагогічні ради;
- педагогічні читання;
- теоретичні семінари;
- семінари-практикуми;
- колективні перегляди освітнього процесу
Групові:
- методичні об'єднання вихователів дошкільних груп;
- робота творчих груп;
- консультації
Індивідуальні:
-наставництво;
- самоосвіта;
- взаємовідвідування;
- робота над проблемними питаннями;
- атестація
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 


В  рамках місячника педмайстерності практичний психолог Лотош В.С. провела заняття-подорож до країни Дружби з вихованцями старшої групи. Діти побували на вулиці Взаємодопомоги, площі Щедрості, місточку Злагоди, печері  Домовленостей. Вправлялись в найкращих людських якостях.








Кулінарія як педагогічний інструмент, який педагоги закладу використовують в освітньому процесі дитсадка. В рамках місячника педмайстреності вихователь Ковальська О.Б. провела нетрадиційне заняття до свята Масляна з дітьми молодшої групи «Перше печиво власноруч»









В рамках місячника педмайстерності з педагогами дошкільного навчального закладу  №21 «Оленка» проведено ряд заходів для підвищення фахового рівня: гра –тренінг «Знайдемо вихід разом», семінар «Дошкільнятам – освіта для сталого розвитку» , тематична педгодина «Демократичний заклад», презентація досвіду роботи щодо ефективних форм роботи з батьками, консультації для вихователів, тренінгові заняття, обмін педагогічними знахідками щодо створення розвивального середовища.








30.01.2020р. на базі ДНЗ №21 «Оленка» проведено міське методичне об’єднання вихователів старших груп. З метою виховання бережливого ставлення до паперу, дерев вихователь Дяченко А.І. провела інтегроване заняття. В ході музичної екологічної казки дошкільники вчились сортувати сміття. Та найбільш присутніх вразила колекція костюмів з покидькового матеріалу.












13 листопада на базі ДНЗ №21 "Оленка" проведено методичне об"єднання вихователів середніх груп міста. Педагоги охоче знайомились з основними завданнями програми "Дошкільнятам-освіта для сталого розвитку" (автор Н.Гавриш), були активними учасниками заходу. Вихователь Спіцька Світлана Олександрівна провела інтегроване заняття на тему "Допомога і подяка за неї".






В дошкільному навчальному закладі №21 «Оленка» відбулася перша педагогічна рада, на якій проаналізовано роботу закладу за 2018-2019 навчальний рік та розглянуті питання:
- затвердження  річного плану  роботи  закладу на  2019-2020 навчальний  рік;
-  затвердження  освітньої  програми, парціальних  освітніх  програм, форм планування освітнього процесу;  розкладу занять, графіку роботи гуртків;
- результати роботи закладу  над реалізацією  проблемного питання і визначити нову проблему;
- підсумок літнього оздоровлення дітей;
- стан готовності дошкільного навчального закладу до нового навчального року та роботи в осінньо-зимовий період.
А також завідувач Опара Галина Іванівна привітала нових співробітників вихователя Собчук Ірину Олександрівну та асистента вихователя Андрущенко Олену Юріївну.





Методичний кабінет

Методичний кабінет закладу є центром методичної роботи, здійснює навчально – методичне забезпечення педагогічного процесу. Оформлення та обладнання методичного кабінету відповідає сучасним вимогам. В наявності нормативно-правові та інструктивно – законодавчі документи, наукова література, всі періодичні видання з дошкільної освіти. Систематично здійснюється підписка періодичних видань з дошкільної освіти (на півріччя). Насиченість та змістовність матеріалів методичного кабінету дає можливість ефективно проводити інформаційно – доповідну роботу, педколективу самостійно підвищити й удосконалити фахову майстерність шляхом впровадження в практику роботи досягнення науки, передовий педагогічний досвід, новітніх педагогічних технологій. Складовою діяльністю методичного кабінету є методичний куточок до якого входить: - інформація про річні завдання, шляхи їх вирішення; інформація про семінари – практикуми, плани роботи творчої групи; план роботи закладу на поточний місяць, де вміщено інформацію про проведення методичних заходів в закладі.
Методичний кабінет забезпечений дитячою та методичною літературою відповідно переліку програм та навчально-методичних посібників, рекомендованих МОН України.
      Є методичні розробки консультацій для педагогів і батьків (педагогічного, методичного, психологічного, медичного, дефектологічного змісту тощо), плани проведення семінарів, практикумів, тренінгів, круглих столів, ділових ігор та інших форм методичної роботи з кадрами;
      Є картотека досвіду роботи дошкільних навчальних закладів міста,  області, України.
     У методичному кабінеті регулярно організуються виставки, як епізодичні так і постійно діючі: «Новинки методичної літератури», «Готуємось до педагогічної ради», «Вивчаємо педагогічну спадщину», «Готуємось до огляду-конкурсу».
Вся дидактична  база методичного кабінету систематизована відповідно до каталогу. Доцільно відмітити, каталог елекронних посібників, методичної літератури  систематизований за розділами Базового компоненту, віком дітей. 
Структура методичної роботи в ДНЗ відповідає вимогам МОН України про організацію методичної роботи з педагогічними кадрами.
         У роботі з педколективом активно впроваджуються масові (педради, педагогічні читання), групові (семінари-практикуми, творчі лабораторії, майстер клас) та індивідуальні (самоосвіта, виконання курсових завдань, консультації, творчі звіти тощо) форми роботи.
 Здійснюється планування на навчальний рік курсової перепідготовки педагогів. Практикуються звіти вихователів про проходження курсової перепідготовки на педгодинах.
Планування методичної роботи навчального закладу відповідає принципам актуальності, науковості, перспективності, доцільності, системності, послідовності.
У методичній роботі дошкільного навчального закладу №21 «Оленка»  перевага надається інтерактивним формам роботи з педагогами: педагогічним аукціонам, дискусійним клубам. Стимулюванню творчого потенціалу педагогів, формуванню їх творчого мислення сприяє проведення психолого-педагогічних тренінгів і педагогічних практикумів, застосування в освітньому процесі сучасних ігрових технологій в роботі з дорослими дає позитивні результати, викликає живий інтерес педагогів до практичної  реалізації власних ідей
Основною формою методичної роботи є педрада, на якій спільно обговорюються питання розвитку, навчання та виховання дітей у ДНЗ, вона організовується у формі круглого столу, дискусії, діалогу, педагогічного рингу, мозкового штурму. На педраді учасники активно дискутують, проводять тести, вирішують педагогічні ситуації, складають пам'ятки для вихователів і батьків.

Однією з цікавих форм є робота творчої групи, завдання якої спонукати педагогів відчути, що вони не просто вихователі, а й дослідники. Форми роботи творчої групи різноманітні: це й ділові ігри, круглий стіл, колективно-творча діяльність, практична робота в мікрогрупах. Вони дозволяють організувати панораму відкритих занять та режимних моментів, обговорювати питання планування педагогічного процесу, аналізувати зміст, методи навчання, прийоми, стиль спілкування та інше. Група поглиблено працює над впровадженням інформаційно-комунікаційних технологій в освітній процес за своїм планом.

Комментариев нет:

Отправить комментарий