Прозорість та інформаційна відкритість закладу


Із метою покращення взаємодії і комунікації між педагогічними працівниками, здобувачами освіти, їхніми батьками, громадськістю розміщуємо логотип Державної служби якості освіти України (http://www.sqe.gov.ua





Укомплектованість груп  проведена згідно з віком дітей, з урахуванням запитів батьків. Всі групи в дошкільному навчальному закладі №21 "Оленка" працюють в україномовному режимі.
Мова у дошкільній освіті визначається відповідно до Конституції України.
Конституція ст.10 Держава забезпечує всебічний розвиток і функціонування української мови в усіх сферах суспільного життя на всій території України.
В Україні гарантується вільний розвиток, використання і захист, інших мов національних меншин України.
Застосування мов в Україні гарантується Конституцією України та визначається законом.
Дошкільний навчальний заклад №21 «Оленка» повністю укомплектований  педагогічними  кадрами, медичним  та обслуговуючим  персоналом.
Станом на  квітень 2021 р. у дошкільному закладі працює: педперсоналу 29 осіб, техперсоналу 31 особа. Вільні вакансії: 0,6 ставки вихователя та 0,5 ставки медичної сестри.


************



ЗВІТ ЗАВІДУВАЧА
ДОШКІЛЬНИМ НАВЧАЛЬНИМ ЗАКЛАДОМ
№ 21  «ОЛЕНКА»
ОПАРИ ГАЛИНИ ІВАНІВНИ

ПЕРЕД ПЕДАГОГІЧНИМ КОЛЕКТИВОМ ТА ГРОМАДСЬКІСТЮ ПРО ВИКОНАНУ РОБОТУ ТА ВИКОНАННЯ УПРАВЛІНСЬКИХ РІШЕНЬ ЗА 2019-2020 НАВЧАЛЬНИЙ РІК


Дошкільний навчальний заклад № 21 «Оленка» здійснював свою роботу протягом 2019-2020 навчального року відповідно до Закону України «Про освіту», «Про дошкільну освіти», нормативних документів Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України, Головного управління освіти і науки Черкаської обласної державної  адміністрації, управління освіти, молоді та спорту  виконавчого комітету Смілянської міської ради та статуту дошкільного навчального закладу.
У 2019/2020 навчальному році  дошкільний  навчальний заклад працював над проблемою «Формування гармонійного розвитку,  світоглядних орієнтирів,  духовно-моральних цінностей особистості та професійної компетентності педагога в умовах реформування освіти» та  реалізації завдань:
формування практичних навичок особистої гігієни та безпеки життєдіяльності,
формування соціального досвіду дошкільників через ігрову діяльність.
З метою збереження життя та здоров’я  дітей, завідувач планово та позапланово проводить з працівниками інструктажі відповідно до відомчих інструкцій. Відповідно до вимог Закону України «Про охорону праці» адміністрація закладу спільно з профспілковим комітетом працювали над впровадженням  державної політики в галузі охорони праці, яка базується на принципах: пріоритету життя і здоров’я працівників та дітей, відповідно до створення безпечних умов праці, навчання та виховання: комплексного розв’язання питань планування, організації та контролю, обліку та аналізу роботи з охорони праці та забезпечення соціального захисту працівників та вихованців.
У дошкільному навчальному закладі в 2019-2020 навчальному році працювало 10 груп, в яких виховувалось 191 дитина.
         До складу 10 груп входить:
2 ясельні групи (№ 8,№3);
2 ортопедичні групи (№2, №5);
1 група з вадами зору (№4);
2 логопедичні (№6,№9);
2 дошкільні групи (№ 10, № 7)
1 інклюзична група (№1).
З них 1 група – цілодобова.
Протягом навчального року робота закладу була направлена на реалізацію програм:
1. «Оберіг», програма розвитку дітей від пренатального періоду до трьох років (наук. кер. Богуш).
2. «Дитина в дошкільні роки», комплексна освітня програма (наук. кер. Крутій К.Л.)
3.Програма розвитку дітей дошкільного віку із затримкою психічного розвитку від 3 до 7 років «Віконечко» (за заг. ред. Сак Т.В.).
4. Програмно-методичний комплекс «Корекційна робота з розвитку мовлення дітей п’ятого року життя із фонетико- фонематичним недорозвитком мовлення» (авт..Рібцун Ю.В.).
 5. Програмно-методичний комплекс «Корекційне навчання з розвитку мовлення дітей старшого дошкільного віку із загальним недорозвитком мовлення» (авт..Рібцун Ю.В.).
 6. «Технологія формування  полікультурної особистості» (Крутій К.Л.),
З 02.09.2019р. впроваджено  парціальну програму «Дошкільнятам-освіта для сталого розвитку»  (авт. Н.Гавриш.)  в трьох вікових групах (молодшій групі №7, середній групі №2, старшій групі №5).
Відповідно до Закону України «Про дошкільну освіту» одним  із пріоритетних напрямків освітнього процесу в дошкільному навчальному закладі у 2019 – 2020 році була фізкультурно-оздоровча робота. Для її реалізації в закладі створене розвивально-оздоровче, спортивне середовище. Весь наявний арсенал активно використовується для організації рухової активності дітей на заняттях та в повсякденному житті.
Упродовж  2019 –2020 року з метою раціонального застосування в освітньому процесі різних організаційних форм з фізичного виховання дітей  проводилась наступна робота:
- заняття з фізичної культури;
- фізкультурно-оздоровчі заходи (ранкова гімнастика, гімнастика після денного сну, фізкультхвилинка, фізкультпауза);
- форми організації рухової активності у повсякденному житті (заняття фізичними вправами на прогулянках, фізкультурні свята і розваги, рухливі ігри, самостійна рухова діяльність, дні та тижні здоров’я, індивідуальна робота з фізичного виховання);
У дошкільному навчальному закладі створені відповідні умови для ефективного проведення занять з фізичної культури, рухливих та спортивних ігор на вулиці, спортивному майданчику. Забезпечено правильний підбір фізкультурного обладнання, а також розміщено інвентар відповідно педагогічним, гігієнічним, естетичним вимогам та анатомо-фізіологічним особливостям дітей різних вікових груп.
Одним із компонентів щодо організації виховання дітей  у дошкільному навчальному закладі є співпраця педагогічного колективу з родинами вихованців, проведенні просвітницької роботи серед батьків. Постійно поновлювались батьківські куточки, інформаційні бюлетені, фотостенди, тощо, обговорювались проблеми зміцнення здоров'я і фізичного розвитку дітей на батьківських зборах, виробничих нарадах.  
Педагогічний колектив протягом навчального року спрямовував свої зусилля на створення умов для забезпечення гармонійного та всебічного розвитку особистості, на формування в дитини соціального досвіду, на забезпечення умов для повноцінного фізичного і психічного розвитку, емоційного благополуччя. Педагогічний колектив створив належні умови для повноцінної реалізації кожною дитиною свого природного потенціалу, оптимізував свою діяльність, спрямував її на реалізацію особистісно- орієнтованого підходу в дошкільній освіті, створив в дошкільному навчальному закладі сприятливе для розвитку особистості дошкільника середовище.
Керівник закладу постійно контролює виконання службових обов’язків  педагогічними працівниками, обслуговуючим  персоналом, спільно з комісією профкому.
У керівництві дошкільним закладом важливе місце належить плануванню роботи всього колективу. Дошкільний навчальний заклад працює за річним планом роботи, в якому визначенні конкретні завдання та зміст, форми, засоби та методи досягнення перспектив. Завідувач відповідно до основних завдань колективу з питань навчання та виховання дітей, контролює освітньо-виховну роботу в групах та надає методичну допомогу разом із вихователем-методистом Брайко Т.А.
Методична робота з педагогічними кадрами носить діагностичний характер, базується на  аналізі роботи при проведенні освітньо – виховного процесу. Діагностування педагогів проводиться систематично (вересень-травень) за допомогою анкет, діагностичних карт. Цьому питанню постійно приділяється  увага, що дозволяє вчасно коректувати і надавати  методичну допомогу у розв’язанні проблемних завдань.
Дошкільний навчальний заклад повністю укомплектований педагогічними кадрами: 1 завідувач, 1 вихователь-методист, 19 вихователів, 1 – інструктор з фізкультури, 2 музичних керівники, 1 практичний психолог, 1 вчитель – дефектолог, 1 вчитель-логопед. Усього 27 педагогічних працівників та 34 – обслуговуючого персоналу.
  ДНЗ забезпечений педагогічними кадрами згідно з штатним розписом, праця педагогів упорядкована відповідно до нормативних норм, передбачених колективним договором. Порівняльний аналіз кількісного та якісного складу педагогічних працівників свідчить про стабільність колективу та його творчий потенціал.
З вищою освітою – 14 педагогів, з середньо-спеціальною освітою – 13 педагогів.
         Адміністрація здійснює планування на п’ять років курсової перепідготовки та  атестації педагогічних працівників згідно з нормативно-правовими документами. Контролює проходження курсової перепідготовки, атестації, ведення атестаційних документів, їх зберігання, ознайомлює членів педагогічного колективу з нормативно-правовою базою, відповідно до якої проходить атестація.
В цьому навчальному році 10 педагогів пройшли курси підвищення кваліфікації.
З метою підвищення фахової майстерності, задоволення професійних інтересів усі педагоги відвідували міські заходи: методичні об’єднання, школи передового досвіду з питань організації освітньо -виховного процесу, семінари, семінари-практикуми. Відвідування методичних заходів сприяло творчому розвитку вихователів.
Завдяки злагодженій роботі вихователя-методиста з педагогами, заклад отримує якісні результати роботи працівників, які демонструють свій досвід та практичні надбання не тільки для закладу, а й залучені до міських форм методичної роботи.            
Атестувалися в 2020 році такі педпрацівники ЗДО №21 «Оленка»:
Лотош Валентина Сергіївна. підтвердження раніше присвоєної І категорії,
Боженко Лариса Іванівна, підтвердження раніше присвоєного 11-го тарифного розряду,
Коваленко Валентина Вікторівна, підтвердження вищої  категорії,
Піскун Валентина Іванівна, підтвердження раніше присвоєного 11-го тарифного розряду,
Асауленко Лілія Анатоліївна, підтвердження раніше присвоєного 11-го тарифного розряду,
Ковальська Оксана Борисівна, підтвердження раніше присвоєного 11-го тарифного розряду.
На базі днз №21 «Оленка» на високому методичному рівні проведено міські заходи: засідання методичного об’єднання вихователів середніх (листопад 2019) та старших (січень 2020) груп міста  щодо використання ідей сталого розвитку в дошкільному закладі. Успішно представили досвід роботи  вихователі       Спіцька С.О. та Дяченко А.І.
Систематично ведеться робота по забезпеченню наступності між ДНЗ та школою. На початку навчального року між ДНЗ №21 «Оленка» та ЗОШ №7 укладено угоду  про співпрацю. Відповідно до спільного плану роботи активною є співпраця педагогічних колективів щодо впровадження ідей НУШ в роботу ДНЗ.  Щороку в  січні проводиться взаємовідвідування  занять логопедів ДНЗ та ЗОШ  щодо  активізації мовлення дітей  засобами ІКТ. У заході взяли участь логопеди дитсадка Макаренко В.О., Діденко Г.Л. та логопед школи Шарапова О.В. Вчитель-логопед Макаренко В.О. презентувала власні напрацювання  в організації мовленнєвої підготовки дітей  до навчання в школі.Інструктор з фізкультури Рожицин Г.Е. використовує  в роботі досвід ДНЗ №54 м. Макіївка щодо організації корекційної роботи з дітьми з порушеннями опорно-рухового апарату.
    Вчитель-логопед Макаренко В.О. взяла участь в конкурсі  на кращу серію цифрових освітніх ресурсів на тему «Українські зимові свята».
    Протягом року діяли гуртки:
 «Старт» (спортивної гімнастики) , керівник Рожицин Г.Е.
«Духовна етика», керівник Дяченко А.І.
«Хореографія», керівник Морозова О.О.;
Продовжено  співпрацю  закладу  із  ДНЗ №1 «Ялинка» м. Шпола з  обміну досвідом щодо організації освітнього процесу.
    Систематично функціонує у закладі кімната «Скарбниця духовності»,  сенсорна кімната,   для занять з ЛФК,  музейна кімната «Бабусина світлиця», музей одного предмета,  діє природничо-дослідницький осередок в ДНЗ, міні парк. Педагоги закладу успішно пропагують принципи  освіти для сталого розвитку, впроваджують  LEGO технології.
Упродовж навчального року практичним психологом закладу проводиться моніторингове  дослідження рівня розвитку дітей в аспекті довільних психічних процесів, творчих проявів дітей дошкільного віку. Діагностичне обстеження проведено двічі на рік (вересень, січень, травень- карантин). Обстежено 105 дітей.
Вересень –  успішність становить 80%,
Січень - успішність становить 82%,
Протягом двох кварталів  показник зріс на 2%.
Вихователем-методистом щоквартально (листопад, лютий, травень-карантин) проводиться моніторингове дослідження компетентності дітей дошкільних груп відповідно  розділів програми «Дитина в дошкільні роки». Здійснюється порівняльний аналіз результатів досліджень, показники фіксуються у довідках, заслуховуються на педагогічних радах.
Результати засвоєння програмових вимог дітьми по закладу становить:
І квартал –62%,  ІІ квартал – 72%, 
Упродовж двох  кварталів  успішність зросла на 10 %.
В вересні 2019 року проведено   обстеження  на виконання дітьми основних фізичних рухів. Показник основних рухів  становив 70%. 
        Врахувавши  педагогічний досвід роботи з дітьми, можливості закладу нами використовуються    педагогічні технології, які сприяють гармонійному розвитку дошкільників. До цих технологій відносяться: інформаційно-комунікаційні та  здоров’язбережвальні технології,  (фітбол-гімнастика, степ-аеробіка, дихальна та пальчикова гімнастики, казкотерапія, пісочна терапія, кольоротерапія, масаж…).
       Упродовж  навчального року в закладі за участю батьків проводились ріноманітні заходи, тематичні сезонні  виставки, виставка дитячих малюнків  до Тижня безпеки та Дня з охорони праці, поробок з природного та покидькового матеріалу «Старим речам нове життя», фотовиставки різної тематики.        У методичному кабінеті та групах дитсадка  було оформлено  тематичні куточки  до Дня рідної мови, Дня народження Лесі Українки та Т.Г.Шевченка, проведена виставка дитячих робіт у музейній кімнаті «Поезія Шевченка очима дітей».
 На початку навчального року в кожній віковій групі проходять групові збори, на яких батьків знайомлять із завданнями виховання і навчання дітей на даний навчальний рік.
Пропаганда педагогічних знань ведеться через систему наочної агітації. У групах оформлені “Куточки для батьків”, де містяться консультації по всіх розділах програми, з питань оздоровлення та виховання дітей. У спеціальних папках є добірка методичних рекомендацій для батьків, складених педагогами ДНЗ.
 З питань збереження та зміцнення здоров’я дітей оформлені спеціальні “Куточки здоров’я”, де батьки можуть отримати всю цікаву для них інформацію з питань оздоровлення дітей.
Упродовж року завідувачем, старшою медсестрою, вихователями проводяться індивідуальні консультації з батьками.
 Вихователі дошкільних груп при складанні календарного планування на початку кожного місяця прописують роботу з батьками, де вказують теми індивідуальних і групових консультацій, тематику наочної інформації, роботу з батьківським комітетом.
Для забезпечення найбільшої ефективності роботи з батьками на новий навчальний рік проводиться анкетування в усіх групах з метою виявлення найбільш прийнятних і ефективних форм роботи з батьківською громадськістю.
Цілеспрямовано ведеться робота з батьками підготовчої до школи групи. Проводяться індивідуальні бесіди всіх фахівців дитячого саду з кожним з батьків, збори спільно з учителями початкових класів, систематично оновлюється наочна інформація.
Батьки беруть активну участь у створенні належних умов перебування дітей у дошкільному закладі.
В дошкільному навчальному закладі постійно ведеться робота щодо попередження дитячого травматизму, охорони життя і здоров’я дітей, техніки безпеки працівників, дотримання протипожежних та санітарно-гігієничних вимог. Упродовж року випадків травматизму серед дітей не було.
 На достатньому рівні проводилася робота з соціального захисту дітей, які відвідують дошкільний навчальний заклад. Відповідно до Законів України «Про дошкільну освіту» ст.. 33, «Про охорону дитинства», нормативних документів з питань охорони дитинства, Положення про громадського інспектора. З метою забезпечення реалізації прав дитини на життя, охорону здоров’я, освіту, соціальний захист та всебічний розвиток наказом по ДНЗ  було призначено громадського інспектора по соціальному захисту дітей, ним стала практичний психолог Лотош В.С.
 Основними напрямками роботи громадського інспектора з соціального захисту були:
 забезпечення належних умов для охорони здоров’я, навчання, виховання, фізичного, психічного, соціального, духовного та інтелектуального розвитку дітей, їх соціально-психологічній адаптації.
 дотримання законодавства щодо охорони дитинства і визначати необхідні заходи щодо поліпшення стану роботи.
 своєчасне здійснення обліку та повноту даних про дітей-сиріт, напівсиріт, дітей із неблагополучних сімей.
          Медичне обслуговування дітей  у дошкільному навчальному закладі здійснюється ст. медичною сестрою Мельник О.І. Медичне обслуговування включає в себе проведення обов'язкових медичних оглядів, у тому числі медичних оглядів перед профілактичними щепленнями, які здійснюються згідно з календарем щеплень у встановленому МОЗ порядку медичними працівниками дошкільного навчального закладу або відповідним лікувально-профілактичним закладом після огляду лікаря-педіатра; надання невідкладної медичної допомоги на до госпітальному етапі, організація заходів для госпіталізації (за наявності показань) та інформування про це батьків.
         Вся медична робота у дошкільному навчальному закладі спрямована на зміцнення фізичного і психічного здоров’я дітей, як того вимагає Закон України «Про дошкільну освіту». Під керівництвом старшої медичної сестри проводились усі необхідні профілактичні заходи:
контролювалося виконання санітарно - гігієнічних норм працівниками дошкільного навчального закладу на всіх ділянках;
здійснювався щоденний огляд дітей при прийомі до дошкільного
навчального закладу;
проводилась інформаційна робота для батьків через інформаційні
куточки, куточок здоров’я та консультативний пункт;
розроблена тематика для медико - педагогічних рад.
 Медична сестра:
          - щодня оглядає дітей, які відвідують дошкільний навчальний заклад;
 - бере участь у лікарському огляді дітей; щоденний температурний скринінг;
          - проводить антропометрію, термометрію, визначають гостроту зору;
          - надає долікарняну допомогу у разі гострого захворювання або травм;
          - проводить ізоляцію дітей, що захворіли, а також спостерігають за дітьми, які були в контакті з інфекційним хворим;
 - організовує проведення поточної дезінфекції.
         Дані про результати медичного обслуговування дітей фіксуються і зберігаються у порядку, встановленому МОЗ.
          Проводиться моніторинг стану здоров'я, фізичного та нервово-психічного розвитку дітей, надання їм невідкладної медичної допомоги.
          Постійно здійснюється медичний контроль за виконанням санітарно-гігієнічного та протиепідемічного режиму; систематично проводиться санітарно-просвітницька робота серед дітей, батьків або осіб, які їх замінюють, та працівників закладу.
         Працівники дошкільного навчального закладу проходять медичні огляди відповідно до чинного законодавства.
 Велику увагу керівник закладу приділяє організації правильного харчування  дітей раннього та дошкільного віку, забезпеченню асортименту продуктів відповідно до перспективного меню, технології та якості приготування страв, організації харчування в групах. Організація харчування в ДНЗ здійснюється відповідно до вимог «Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладів».
Для дітей з 10,5 – годинним перебуванням у дошкільному закладі – триразове харчування. У групі з цілодобовим перебуванням дітей – чотирьох разове харчування. Щодня ведеться аналіз харчування. Контроль за харчуванням у дошкільному закладі здійснюється завідувачем та старшою медсестрою.
         Велика увага приділяється керівником за станом ведення  ділової документації. В дошкільному  закладі є всі  документи відповідно до інструкції про ведення ділової документації в ДНЗ, та номенклатурою справ дошкільного навчального закладу на 2020 рік.
Оформлення та ведення документації ведеться охайно, державною мовою, з дотриманням єдиних вимог до форми і стилю їх оформлення.
Значна увага приділялась збереженню та зміцненню матеріальної бази, благоустрою території.
За благодійні кошти батьків було проведено частковий ремонт в групах та фізкультурному залі. Оновлені клумби кожної групи. Були придбані два телевізори, монітор, принтер, стенди інформаційні, рушники махрові, килимки резинові, тачка ручна, дидактична гра для інклюзивної групи.
Відповідно до Закону України «Про охорону праці» адміністрація дошкільного закладу спільно із профспілковим комітетом працювали над виконанням державної політики у галузі охорони праці. Упродовж 2019/2020 н.р. завідувачем Опара Г.І., вихователем-методистом Брайко Т.А., завгоспом Даценко Л.В. систематично проводилися інструктажі, навчання щодо  дотримання вимог охорони праці, техніки безпеки, протипожежної безпеки, питання були розглянуті на виробничих нарадах.  За результатами аналізу даної роботи варто відмітити, що випадків дитячого травматизму під час організації освітнього процесу, порушення ТБ, інструкції ОБЖ дітей та ОП  упродовж року не було.
Підводячи підсумки минулого навчального року можна стверджувати, що робота з дітьми велась систематично, цілеспрямовано, комплексно, з урахуванням вікових можливостей дітей.


Завідувач дошкільного навчального
закладу №21 «Оленка»

Г.І. Опара



ЗВІТ ЗАВІДУВАЧА
ДОШКІЛЬНИМ НАВЧАЛЬНИМ ЗАКЛАДОМ
№ 21  «ОЛЕНКА»
ОПАРИ ГАЛИНИ ІВАНІВНИ
ПЕРЕД ПЕДАГОГІЧНИМ КОЛЕКТИВОМ ТА ГРОМАДСЬКІСТЮ ПРО ВИКОНАНУ РОБОТУ ТА ВИКОНАННЯ УПРАВЛІНСЬКИХ РІШЕНЬ ЗА 2018-2019 НАВЧАЛЬНИЙ РІК
Дошкільний навчальний заклад № 21 «Оленка» здійснював свою роботу протягом 2018-2019 навчального року відповідно до Закону України «Про освіту», «Про дошкільну освіти», нормативних документів Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України, Головного управління освіти і науки Черкаської обласної державної  адміністрації, управління освіти, молоді та спорту  виконавчого комітету Смілянської міської ради та статуту дошкільного навчального закладу.
У 2018/2019 навчальному році  дошкільний  навчальний заклад працював за фізкультурно-оздоровчим напрямком та над методичною проблемою: «Формування гармонійного розвитку,  світоглядних орієнтирів,  духовно-моральних цінностей особистості та професійної компетентності педагога в умовах реформування освіти».
Пріоритетні завдання:
- Розвивати монологічне мовлення дітей дошкільного віку у процесі навчання розповідання за картинами.
- Забезпечити  збереження та зміцнення здоров'я дітей через фізкультурно-спортивну діяльність.
З метою збереження життя та здоров’я  дітей, завідувач планово та позапланово проводить з працівниками інструктажі відповідно до відомчих інструкцій. Відповідно до вимог Закону України «Про охорону праці» адміністрація закладу спільно з профспілковим комітетом працювали над впровадженням  державної політики в галузі охорони праці, яка базується на принципах: пріоритету життя і здоров’я працівників та дітей, відповідно до створення безпечних умов праці, навчання та виховання: комплексного розв’язання питань планування, організації та контролю, обліку та аналізу роботи з охорони праці та забезпечення соціального захисту працівників та вихованців.
У дошкільному навчальному закладі в 2018-2019 навчальному році працювало 10 груп, в яких виховувалось 190 дітей.
         До складу 10 груп входить:
2 ясельні групи (№ 8,№7);
2 ортопедичні групи (№3, №5);
1 група з вадами зору (№4);
2 логопедичні (№6,№9);
2 дошкільні групи (№ 1, № 2)
1 інклюзична група (№10).
З них 1 група – цілодобова.
Протягом навчального року робота закладу була направлена на реалізацію програм:
1. «Оберіг», програма розвитку дітей від пренатального періоду до трьох років (наук. кер. Богуш).
2. «Дитина в дошкільні роки», комплексна освітня програма (наук. кер. Крутій К.Л.)
3.Програма розвитку дітей дошкільного віку із затримкою психічного розвитку від 3 до 7 років «Віконечко» (за заг. ред. Сак Т.В.).
4. Програмно-методичний комплекс «Корекційна робота з розвитку мовлення дітей п’ятого року життя із фонетико- фонематичним недорозвитком мовлення» (авт.Рібцун Ю.В.).
 5. Програмно-методичний комплекс «Корекційне навчання з розвитку мовлення дітей старшого дошкільного віку із загальним недорозвитком мовлення» (авт.Рібцун Ю.В.).
6. «Про себе треба знати, про себе треба дбати», програма з основ здоров’я та безпеки життєдіяльності дітей віком від 3 до 6 років (авт.Лохвицька Л.В.).
Відповідно до Закону України «Про дошкільну освіту» одним  із пріоритетних напрямків освітнього процесу в дошкільному навчальному закладі у 2018 – 2019 році була фізкультурно-оздоровча робота. Для її реалізації в закладі створене розвивально-оздоровче, спортивне середовище. Весь наявний арсенал активно використовується для організації рухової активності дітей на заняттях та в повсякденному житті.
Упродовж  2018 –2019 року з метою раціонального застосування в освітньому процесі різних організаційних форм з фізичного виховання дітей  проводилась наступна робота:
- заняття з фізичної культури;
- фізкультурно-оздоровчі заходи (ранкова гімнастика, гімнастика після денного сну, фізкультхвилинка, фізкультпауза, загартувальні процедури);
- форми організації рухової активності у повсякденному житті (заняття фізичними вправами на прогулянках, фізкультурні свята і розваги, дитячий туризм, рухливі ігри, самостійна рухова діяльність, дні та тижні здоров’я, індивідуальна робота з фізичного виховання);
- використання нетрадиційних, альтернативних технологій і методик, спрямованих на зміцнення та відновлення здоров’я дітей. Один із нетрадиційних  методів відновлювальної роботи з дітьми з вадами опорно-корекційного рухового апарату  була  іпотерапія.
У дошкільному навчальному закладі створені відповідні умови для ефективного проведення занять з фізичної культури, рухливих та спортивних ігор на вулиці, спортивному майданчику. Забезпечено правильний підбір фізкультурного обладнання, а також розміщено інвентар відповідно педагогічним, гігієнічним, естетичним вимогам та анатомо-фізіологічним особливостям дітей різних вікових груп.
Одним із компонентів щодо організації виховання дітей  у дошкільному навчальному закладі є співпраця педагогічного колективу з родинами вихованців, проведенні просвітницької роботи серед батьків. Постійно поновлювались батьківські куточки, інформаційні бюлетені, фотостенди, тощо, обговорювались проблеми зміцнення здоров'я і фізичного розвитку дітей на батьківських зборах, виробничих нарадах.  
Педагогічний колектив протягом навчального року спрямовував свої зусилля на створення умов для забезпечення гармонійного та всебічного розвитку особистості, на формування в дитини соціального досвіду, на забезпечення умов для повноцінного фізичного і психічного розвитку, емоційного благополуччя. Педагогічний колектив створив належні умови для повноцінної реалізації кожною дитиною свого природного потенціалу, оптимізував свою діяльність, спрямував її на реалізацію особистісно- орієнтованого підходу в дошкільній освіті, створив в дошкільному навчальному закладі сприятливе для розвитку особистості дошкільника середовище.
Керівник закладу постійно контролює виконання службових обов’язків  педагогічними працівниками, обслуговуючим  персоналом, спільно з комісією профкому.
У керівництві дошкільним закладом важливе місце належить плануванню роботи всього колективу. Дошкільний навчальний заклад працює за річним планом роботи, в якому визначенні конкретні завдання та зміст, форми, засоби та методи досягнення перспектив. Завідувач відповідно до основних завдань колективу з питань навчання та виховання дітей, контролює освітньо-виховну роботу в групах та надає методичну допомогу разом із вихователем-методистом Брайко Т.А.
Методична робота з педагогічними кадрами носить діагностичний характер, базується на  аналізі роботи при проведенні освітньо – виховного процесу. Діагностування педагогів проводиться систематично (вересень-травень) за допомогою анкет, діагностичних карт. Цьому питанню постійно приділяється  увага, що дозволяє вчасно коректувати і надавати  методичну допомогу у розв’язанні проблемних завдань.
Дошкільний навчальний заклад повністю укомплектований педагогічними кадрами: 1 завідувач, 1 вихователь-методист, 20 вихователів, 2 музичних керівники, 1 практичний психолог, 1 вчитель – дефектолог, 1 вчитель-логопед. Усього 29 педагогічних працівників та 32 – обслуговуючого персоналу.
  ДНЗ забезпечений педагогічними кадрами згідно з штатним розписом, праця педагогів упорядкована відповідно до нормативних норм, передбачених колективним договором. Порівняльний аналіз кількісного та якісного складу педагогічних працівників свідчить про стабільність колективу та його творчий потенціал.
З вищою освітою – 14 педагогів, з середньо-спеціальною освітою – 15 педагогів.
         Адміністрація здійснює планування на п’ять років курсової перепідготовки та  атестації педагогічних працівників згідно з нормативно-правовими документами. Контролює проходження курсової перепідготовки, атестації, ведення атестаційних документів, їх зберігання, ознайомлює членів педагогічного колективу з нормативно-правовою базою, відповідно до якої проходить атестація.
В цьому навчальному році 8 педагогів пройшли курси підвищення кваліфікації.
З метою підвищення фахової майстерності, задоволення професійних інтересів усі педагоги відвідували міські заходи: методичні об’єднання, школи передового досвіду з питань організації освітньо -виховного процесу, семінари, семінари-практикуми. Відвідування методичних заходів сприяло творчому розвитку вихователів.
Завдяки злагодженій роботі вихователя-методиста з педагогами, заклад отримує якісні результати роботи працівників, які демонструють свій досвід та практичні надбання не тільки для закладу, а й залучені до міських форм методичної роботи. Педагоги приймали  участь у міській виставці «Інноваційний пошук освітян Сміли». Так, успішно презентували свої наробки:
Кулик Л.М., Діденко С.П.,  тема: «Використання паличок  Кюізенера для пізнаваного розвитку дошкільника».
Діденко Г.Л., тема: «Роль дрібної моторики рук у розвитку мовлення дитини»
Ярошик Л.М., Кривіцька Л.М., Євенко А.М., тема: «Формування духовно-моральних цінностей дошкільників»
Ягода Ю.В., тема: сюжетні картини до творів В.Сухомлинського»
На базі дошкільного закладу на проведено на високому рівні міські заходи :  методичне об’єднання  вихователів груп раннього віку (січень) та методичне об’єднання  музичних керівників дошкільних навчальних закладів м. Сміли (квітень).
Систематично ведеться робота по забезпеченню наступності між ДНЗ та школою. Згідно плану роботи протягом навчального року проведено ряд заходів з дітьми та педагогами.            Вчитель-дефектолог Діденко Г.Л. та вчитель-логопед Макаренко В.О. здійснюють наступність дошкільної освіти та початкової освіти щодо формування мовленнєвої компетентності дітей та організації інклюзивного навчання. Вчитель-логопед ЗОШ №7 Шарапова О.В. відвідувала логопедичні  заняття у дитячому садку. В свою чергу вчитель-дефектолог Діденко Г.Л. та вчитель-логопед Макаренко В.О. відвідали заняття вчителя-логопеда ЗОШ №7 Шарапової О.В. Педагоги  постійно обмінюються досвідом, професійними надбаннями.
Педагоги закладу тісно  співпрацюють із  ДНЗ №1 «Ялинка» м.Шпола.
Педагогічний колектив дитячого садка   застосовував іпотерапію у роботі з дітьми. Інструктор з лікувальної фізкультури проводить вправи для дітей з порушенням функцій опорно-рухової системи.
Крім реабілітаційної методики  іпотерапії, ми намагалися створити умови для частої і корисної взаємодії дітей із поні, яка приносила малюкам психологічний комфорт, пожвавлювала емоційний стан, розширювала діапазон знань дитини та уявлень про навколишній світ, знімала загальмованість, покращувала мовний апарат, допомагала вихователям проводити успішну корекційну роботу з подолання мовленнєвих вад дітей. Ця робота  проводилась до квітня 2019 року.
Упродовж навчального року практичним психологом закладу проводиться моніторингове  дослідження рівня розвитку дітей в аспекті довільних психічних процесів, творчих проявів дітей дошкільного віку. Діагностичне обстеження проводиться тричі на рік (вересень, січень, травень). Обстежено 105 дітей.
Вересень –  успішність становить 80%,
Січень - успішність становить 84%,
Травень -  успішність становить 87%.
 Упродовж навчального року показник зріс на 7%.
      Вихователем-методистом щоквартально (листопад, лютий, травень) проводиться моніторингове дослідження компетентності дітей відповідно  розділів програми «Дитина в дошкільні роки». Здійснюється порівняльний аналіз результатів досліджень, показники фіксуються у довідках, заслуховуються на педагогічних радах.
Результати засвоєння програмових вимог дітьми по закладу становить:
І квартал –68%,  ІІ квартал – 77%,  ІІІ квартал – 80 %
Порівняно з І кварталом успішність зросла на 12 %.
        Тричі на рік (вересень, січень, травень) проходить  обстеження  на виконання дітьми основних фізичних рухів. Показник виконання основних рухів  на кінець року складає 94,9%.  Порівняно з вереснем місяцем результативність виконання основних рухів збільшилися на  21,1%.
Врахувавши  педагогічний досвід роботи з дітьми, можливості закладу,  нами використовуються    педагогічні технології, які сприяють гармонійному розвитку дошкільників. До цих технологій відносяться: інформаційно-комунікаційні та  здоров’язбережвальні технології,  (фітбол-гімнастика, степ-аеробіка, дихальна та пальчикова гімнастики, казкотерапія, пісочна терапія, кольоротерапія, масаж…), музейна  педагогіка.    Функціонує у закладі  сенсорна кімната та кімната духовності, музейна кімната «Бабусина світлиця», музей одного предмета: «Гудзик», «Нитка», «Ложка», «Лялька-мотанка», «Намисто», «Гроші».
   Діє природничо-дослідницький осередок в ДНЗ та  кімната для занять з ЛФК.
        Упродовж навчального року в закладі за участю батьків проводились тематичні виставки : «Правила  дорожнього  руху   вивчаємо,  впевнено на  вулиці  себе  почуваємо», «Права  свої  ти  добре  знай» , «Зимові фантазії», «Поезія  Шевченка в малюнках», «Великодній  передзвін», «Обережним  будь з  вогнем». Щороку цікаво та повчально проходять тематичні тижні (Олімпійський тиждень, Тиждень безпеки, «Правила дорожнього руху », Шевченкіада, Тиждень правових знань), тематичні дні.
 Наш дошкільний навчальний заклад упродовж багатьох років проводить планомірну цілеспрямовану роботу з батьками де вирішуються наступні завдання:
1. Вивчення та узагальнення кращого досвіду сімейного виховання.
2. Залучення батьків до участі в житті дитячого садка через пошук і впровадження найбільш ефективних форм роботи.
 На початку навчального року в кожній віковій групі проходять групові збори, на яких батьків знайомлять із завданнями виховання і навчання дітей на даний навчальний рік.
Пропаганда педагогічних знань ведеться через систему наочної агітації. У групах оформлені “Куточки для батьків”, де містяться консультації по всіх розділах програми, з питань оздоровлення та виховання дітей. У спеціальних папках є добірка методичних рекомендацій для батьків, складених педагогами ДНЗ.
 З питань збереження та зміцнення здоров’я дітей оформлені спеціальні “Куточки здоров’я”, де батьки можуть отримати всю цікаву для них інформацію з питань оздоровлення дітей.
Упродовж року завідувачем, старшою медсестрою, вихователями проводяться індивідуальні консультації з батьками.
 Вихователі дошкільних груп при складанні календарного планування на початку кожного місяця прописують роботу з батьками, де вказують теми індивідуальних і групових консультацій, тематику наочної інформації, роботу з батьківським комітетом.
Для забезпечення найбільшої ефективності роботи з батьками на новий навчальний рік проводиться анкетування в усіх групах з метою виявлення найбільш прийнятних і ефективних форм роботи з батьківською громадськістю.
Цілеспрямовано ведеться робота з батьками підготовчої до школи групи. Проводяться індивідуальні бесіди всіх фахівців дитячого саду з кожним з батьків, збори спільно з учителями початкових класів, систематично оновлюється наочна інформація.
Батьки беруть активну участь у створенні належних умов перебування дітей у дошкільному закладі.
В дошкільному навчальному закладі постійно ведеться робота щодо попередження дитячого травматизму, охорони життя і здоров’я дітей, техніки безпеки працівників, дотримання протипожежних та санітарно-гігієничних вимог. Упродовж року випадків травматизму серед дітей не було.
 На достатньому рівні проводилася робота з соціального захисту дітей, які відвідують дошкільний навчальний заклад. Відповідно до Законів України «Про дошкільну освіту» ст.. 33, «Про охорону дитинства», нормативних документів з питань охорони дитинства, Положення про громадського інспектора. З метою забезпечення реалізації прав дитини на життя, охорону здоров’я, освіту, соціальний захист та всебічний розвиток наказом по ДНЗ  було призначено громадського інспектора по соціальному захисту дітей, ним стала практичний психолог Лотош В.С.
 Основними напрямками роботи громадського інспектора з соціального захисту були:
 забезпечення належних умов для охорони здоров’я, навчання, виховання, фізичного, психічного, соціального, духовного та інтелектуального розвитку дітей, їх соціально-психологічній адаптації.
 дотримання законодавства щодо охорони дитинства і визначати необхідні заходи щодо поліпшення стану роботи.
 своєчасне здійснення обліку та повноту даних про дітей-сиріт, напівсиріт, дітей із неблагополучних сімей.
          Медичне обслуговування дітей  у дошкільному навчальному закладі здійснюється ст. медичною сестрою Мельник О.І. Медичне обслуговування включає в себе проведення обов'язкових медичних оглядів, у тому числі медичних оглядів перед профілактичними щепленнями, які здійснюються згідно з календарем щеплень у встановленому МОЗ порядку медичними працівниками дошкільного навчального закладу або відповідним лікувально-профілактичним закладом після огляду лікаря-педіатра; надання невідкладної медичної допомоги на до госпітальному етапі, організація заходів для госпіталізації (за наявності показань) та інформування про це батьків.
         Вся медична робота у дошкільному навчальному закладі спрямована на зміцнення фізичного і психічного здоров’я дітей, як того вимагає Закон України «Про дошкільну освіту». Під керівництвом старшої медичної сестри проводились усі необхідні профілактичні заходи:
контролювалося виконання санітарно - гігієнічних норм працівниками дошкільного навчального закладу на всіх ділянках;
здійснювався щоденний огляд дітей при прийомі до дошкільного
навчального закладу;
проводилась інформаційна робота для батьків через інформаційні
куточки, куточок здоров’я та консультативний пункт;
розроблена тематика для медико - педагогічних рад.
 Медична сестра:
          - щодня оглядають дітей, які відвідують дошкільний навчальний заклад;
 - беруть участь у лікарському огляді дітей;
          - проводять антропометрію, термометрію, визначають гостроту зору;
          - надають долікарняну допомогу у разі гострого захворювання або травм;
          - проводять ізоляцію дітей, що захворіли, а також спостерігають за дітьми, які були в контакті з інфекційним хворим;
 - організовують проведення поточної дезінфекції.
         Дані про результати медичного обслуговування дітей фіксуються і зберігаються у порядку, встановленому МОЗ.
          Проводиться моніторинг стану здоров'я, фізичного та нервово-психічного розвитку дітей, надання їм невідкладної медичної допомоги.
          Постійно здійснюється медичний контроль за виконанням санітарно-гігієнічного та протиепідемічного режиму; систематично проводиться санітарно-просвітницька робота серед дітей, батьків або осіб, які їх замінюють, та працівників закладу.
         Працівники дошкільного навчального закладу проходять медичні огляди відповідно до чинного законодавства.
 Велику увагу керівник закладу приділяє організації правильного харчування  дітей раннього та дошкільного віку, забезпеченню асортименту продуктів відповідно до перспективного меню, технології та якості приготування страв, організації харчування в групах. Організація харчування в ДНЗ здійснюється відповідно до вимог «Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладів».
Для дітей з 10,5 – годинним перебуванням у дошкільному закладі – триразове харчування. У групі з цілодобовим перебуванням дітей – чотирьох разове харчування. Щодня ведеться аналіз харчування. Контроль за харчуванням у дошкільному закладі здійснюється завідувачем та старшою медсестрою.
         Велика увага приділяється керівником за станом ведення  ділової документації. В дошкільному  закладі є всі  документи відповідно до інструкції про ведення ділової документації в ДНЗ, та номенклатурою справ дошкільного навчального закладу на 2019 рік.
Оформлення та ведення документації ведеться охайно, державною мовою, з дотриманням єдиних вимог до форми і стилю їх оформлення.
Значна увага приділялась збереженню та зміцненню матеріальної бази, благоустрою території.
За благодійні кошти батьків було проведено частковий ремонт в групах та коридорах закладу. Оновлені клумби кожної групи. Були придбані обігрівач, диван в нічну групу, комп’ютер, млин дерев’яний, опромінювач бактерицидний, частково замінено посуд у групах та харчоблоці.
Відповідно до Закону України «Про охорону праці» адміністрація дошкільного закладу спільно із профспілковим комітетом працювали над виконанням державної політики у галузі охорони праці. Упродовж 2018/2019 н.р. завідувачем Опара Г.І., вихователем-методистом Брайко Т.А., завгоспом Даценко Л.В. систематично проводилися інструктажі, навчання щодо  дотримання вимог охорони праці, техніки безпеки, протипожежної безпеки, питання були розглянуті на виробничих нарадах.  За результатами аналізу даної роботи варто відмітити, що випадків дитячого травматизму під час організації освітнього процесу, порушення ТБ, інструкції ОБЖ дітей та ОП  упродовж року не було.
Завдяки батьківській допомозі була збагачена матеріально-технічна база у 2018/2019 навчальному році,  звіт додається.
Підводячи підсумки минулого навчального року можна стверджувати, що робота з дітьми велась систематично, цілеспрямовано, комплексно, з урахуванням вікових можливостей дітей.


Завідувач дошкільного навчального
закладу №21 «Оленка»

Г.І. Опара


Додаток 1
до звіту перед громадськістю
Звіт
щодо витрат дошкільного навчального закладу № 21 «Оленка»
за 2018/2019 начальний рік
Найменування
Кількість
Ціна
(грн.)
Сума
(грн.)
Обігрівач «RoDo»
1 шт
1400,00
1400,00
Диван (нічна група)
1 шт
5000,00
5000,00
Комп’ютер в комплекті
1 шт
8600,00
8600,00
Млин дерев’яний
1
1500,00
1500,00
Шпалери, заміна в гр.№2,5, коридорі біля входу, кабінет завідувача
186 м2
8308,00
8308,00
Частковий ремонт покрівлі
192 м2
11185,00
11185,00
Жалюзі (кімната духовності, група №10, №3)
9 шт
7770,00
7770,00
Стінка для посібників (кабінет психолога)
1 шт
8000,00
8000,00
Декор в коридорі – візочок, млин, криниця
3 шт
3560,00
3560,00
Сітка рабіца оцинкована
5 рул.
1450,00
1450,00
Порошок пральний
80 кг
1600,00
1600,00
Разом :


58365,00


Витрати на продукти харчування за 2018/2019 рік
Найменування
Кількість
Сума
(грн.)
Абрикоси
10 кг
80,00
Капуста
7 кг
40,60
Буряк
44 кг
308,00
Ягоди рябіни
30 кг
900,00
Дріжджі
1 кг
20,00
Крупа пшенична
125 кг
850,00
Крупа ячна
125 кг
1005,00
Картопля
490  кг
4420,00
Крупа манна
10 кг
130,00
Макарони
23 кг
286,90
Сіль
33 кг
195,90
Сухофрукти
8,3 кг
249,00
Олія
5 л
125,00
Чай
1 кг
140,00
Крупа вівсяна
10 кг
150,00
Малина
30 кг
900,00
Кабачки
20 кг
120,00
Яблука свіжі
32 кг
170,00
Огірки свіжі
10 кг
150,00
Помідори свіжі
35 кг
280,00
Морква
51 кг
740,00
Цибуля
37 кг
370,00
Разом

11630,40


Завідувач дошкільного навчального
закладу №21 «Оленка»

Г.І.Опара

Голова батьківського комітету ДНЗ                                       Н.С.Браніцька




Комментариев нет:

Отправить комментарий